JDL Financial Services – Geld(t) (ook) voor u!

Per kwartaal stapelen ze zich op elk bureau op, en op een dag zijn ze verdwenen, om te worden vervangen door nieuwe exemplaren; rekeningen en betalingen. Het altijd terugkerend papieren bedrijfsresultaat als het gaat om iets als BTW.

Wat ook je beweegredenen zijn om de administratie uit te besteden aan een gespecialiseerd bedrijf, zal niet elke ondernemer nog helder voor de geest staan, maar onder de noemer ‘gemak dient de mens’ is een goede administrateur iemand die zichzelf terugverdient.

Je hebt veel kaf, maar gelukkig geen kaf zonder koren. JDL Financial Services buigt zich met liefde en geduld over alle financiële sores. Hier een kleine omzetting, een zinnig advies, daar een goede tip en voor je het weet lopen de uitgaven terug. ‘Je kunt ons ook altijd bellen, zonder dat daar meerkosten tegenover staan.’

JDL is het financiële kind van John de Lange, wie van voetbal houdt, weet wie dat is. In 2010 als starter de (meest) starters begeleid kwam zoon Tim vier jaar later de gelederen versterken. In die nu bijna tien jaar is het klantenbestand gestegen van 20-25 tot ruim 135. John is jarenlang Financieel Manager bij Shell Rotterdam geweest. Tim heeft een opleiding Management, economie en recht gevolgd, die hij in 2012 afrondde. Daarna twee jaar werkzaam in Monster tot de tijd rijp was om van JDL een echt familiebedrijf te maken. John de Lange: ‘Samen met je zoon werken en het bedrijf uitbreiden is mooi om te doen, om mee te maken. In februari verhuizen we naar de Kreekweg, naar een nieuwe unit. Dat is ook een stap de goede richting uit.

Het zijn voornamelijk zzp’ers die klant zijn bij JDL. Tim de Lange: ‘Als zzp’er maak je lange weken, en om ook alle aangiftes zelf te verzorgen, dat is vaak ondoenlijk. Op dat moment komen wij om de hoek. Niet alleen omdat administratie op zich arbeidsintensief is, veranderen de regels op het gebied van belasting regelmatig.

Per 1 januari 2020 treedt bijvoorbeeld de WAB (Wet Arbeidsbalans) in werking. Die geeft wijzigingen aan in regels bij flexwerk, ontslagrecht, het stelsel premieheffingen voor de WW en transitievergoedingen. Dat is voor een timmerman of een schilder een hele studie, wij bijten ons erin vast en adviseren onze klanten.’

De taakverdeling bij JDL is een duidelijke: Tim doet de boekhouding en de aangiftes, John houdt zich bezig met acquisitie, geeft adviezen en stort zich met volle overgave op speciale gevallen. Bijvoorbeeld als een belastingschuld torenhoog is opgelopen, dan gaat John de ‘strijd’ aan met de fiscus.

Een praktijkgeval? ‘Iemand had zijn aangifte met verhogingen en boetes op laten lopen tot zo’n € 80.000. Dat heb ik terug weten te brengen tot € 2.500. Daarna is het taak de klant te begeleiden, dat die de draad weer oppakt en niet in oude gewoontes vervalt.’ Samenwerken met de belasting is schriftelijke communicatie. Daar hoef je als klant niets aan te doen.

Het klantenbestand van JDL bestaat voor 80% uit zogeheten klein MKB en voor 20% BV’s. Je treft er veel schilders, timmerlieden, beveiliging en cafés. ‘Logisch,’ aldus familie De Lange, ‘we zitten aan de onderkant van het tarief. Hebben geen overhead. Daarnaast verzorgt JDL ook, indien gewenst, de salarisadministratie voor haar klanten. Interesse? Neem, gerust contact op voor een vrijblijvend gesprek.

JDL Financal Services
Kreekweg 8F (per 1 februari 2020)
Vlaardingen
Telefoon kantoor: 010-30 731 68
Telefoon John: 06-1104 2948
Telefoon Tim: 06-2188 4065
Website: www.jdlfinancialservices.nl
E-mail: info@jdlfinancialservices.nl